close
常聽人說學英文一個不錯的方式就是看洋片
剛好不小心看到HBO重播這一部,而之前也沒看過
滿好看的唷

中文片名:K歌情人

英文片名:Music and Lyrics

劇情簡介:一名過氣歌手(休葛蘭)花了幾天時間為當紅青春偶像譜寫排行榜冠軍單曲,然而他的人生中卻從來沒有找到過情歌。終於他遇見了他的天命真女(茱兒芭莉摩),一名天生對文字擁有敏銳嗅覺的出眾女孩。




Way Back Into Love重新找到愛
Featuring:Hugh Grant/Haley Bennett

(女聲)
I've been living with a shadow overhead
我一直活在過去的陰影下

I've been sleeping with a cloud above my bed
我一直睡在烏雲的籠罩下
I've been lonely for so long
日日夜夜孤枕難眠
Trapped in the past, I just can't seem to move on
沉溺回憶,停滯不前

(
男聲)
I've been hiding all my hopes and dreams away
把我的期望與夢想藏起來
Just in case I ever need them again someday
希望有一天我能豁然釋懷
I've been setting aside time
時間不斷催促著我
To clear a little space in the corners of my mind
趕快把悲傷趕出內心角落


(
男女合唱)
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找到愛

I can't make it through without a way back into love
我不能不重新找到愛
Oh oh oh
~ ~~

(
女聲)
I've watched but the stars refuse to shine
我仰望夜空,星星不肯閃亮
I've searched but I just don't see the signs
我大聲呼喊,聲音沒有迴響
I know that it's out there
我知道我會得到應許
There's got to be something for my soul somewhere
有一天能找到心靈伴侶

(
男聲)
I've been looking for someone to shed some light
我到處尋覓誰能給我光明
Not just somebody just to get me through the night
不只是空虛寂寞的一夜情
I could use some direction
請妳替我指引方向
And I'm open to your suggestions
讓我心中充滿希望

(男女合唱)
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找到愛

I can't make it through without a way back into love
我不能不重新找到愛
And if I open my heart again
當我再度敞開心房
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
我猜妳將陪伴我一直到終點
Oh~~~

(
女聲)
Oh~
There are moments when I don't know if it's real
我不知道他對我是不是認真
Or if anybody feels the way I feel
或是對我是不是真心
I need inspiration
我需要的是體諒
Not just another negotiation
並不是無情的商量

(男女合唱)
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找到愛
I can't make it through without a way back into love
我不能不重新找到愛
And if I open my heart to you
如果我能敞開心房
I'm hoping you'll show me what to do
請妳讓我對妳歌唱
And if you help me to start again
如果妳對我有情有義
You know that I'll be there for you in the end
我一定會永遠陪伴妳到底


這首是結尾時在COLA演唱會上唱的,也很好聽

Don't Write Me Off / 別放棄我


It's never been easy for me To find words to go along with a melody
配合旋律填詞對我而言 向來不是件容易事 
But this time there's actually something on my mind 
然而這次我確實有所靈感
So please forgive these few brief awkward lines
所以請原諒那些簡拙的詞句 
Since I met you my whole life has changed 
自從遇見你,我的人生全然改變
It's not just my furniture you've re-arranged 
改變不在於你重新擺設我的家具
I was living in the past But somehow you've brought me back
在於你將活在過去的我拉回至現在 
and I haven't felt like this since before Frankie said relax 
已經許久沒有這種感覺了
and now I know based on my track record 
儘管心裡明白,根據我過去的紀錄
I might not seem like the safest bet 
我或許並非最安全的賭注
All I'm asking you
我只想請求你
is don't write me off just yet 
還不要放棄我

For years I've been telling myself the same old story 
多年來,不斷老調重彈地告訴自己
That I'm happy to live off my so called former glories 
樂於活在我所謂的輝煌歷史中
but you've given me a reason to take another chance
但你已給予我再冒險的理由
now I need you despite the fact
如今我需要你 
that you've killed all my plants 
儘管你已害死我所有植物
and now I know 
儘管明白
i've already blown more chances than anyone should ever get
我已錯過了 多於任何人所應有的機會 
all I'm asking you  
我只想請求你
is don't write me off just yet
還不要放棄我  
don't write me off just yet
別放棄我
arrow
arrow
    全站熱搜

    ++ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()